söndag 21 februari 2010

att dekorera eller inte dekorera

Innan jag börjar med något pyssel så nio ut av tio gånger så surfar jag lite för att få inspiration. Där är en otrolig massa underbara konstnärer där ute som kallar sig pysslare även om deras verk är så fantastiska att det är KONST! I alla fall så varje gång jag ser ett underbart alster så säger jag inom mig. Precis så där vill jag göra på min grej. (vad det nu än visar sig vara) Men jag börjar göra min grej samtidigt som jag svär och har mig. Aldrig lyckats jag riktigt så som jag tänkt mig. ;0) Och väldigt ofta så är jag nöjd, nää förresten inte nöjd. Jag känner att mitt pyssel är färdigt långt innan den är så dekorerat så som de andra alterna var jag fått min inspiration. Vad ska man göra? Ska man fortsätta att pyssla även när man känner sig färdig? Eller lita på sin magkänsla att man är färdig? Kanske, kanske, kanske är det bara jantelagen som spökar? *hoppas går ju*

3 kommentarer:

Moa sa...

Hehe, ja det får du ta och härma =)

Victoria sa...

Du gör också fantastiskst snygga saker, så tänk inte negativt iaf, du är konstnärlig med :D

Ina sa...

men det gör man ju. ;0) fast kanske är det därför man sätter upp saker här för att fiska komplimanger.. ;0)