måndag 12 april 2010

Mer info till det vårsköna bokbytet

* Vad gör du helst på fritiden?
Vad är fritid för något? Ok då, läser, ;0) pysslar, sitter vid datorn, håller på med alla mina odjur.

* Samlar du på något?
Badankor, böcker,

* Favoritfärg?
Svart

* Teve-serier som du uppskattar?
House, Medium, Ghostwhisper, Dr Who (dr who, dr who dr who, dr whodr who, dr who dr who, dr who =0) Är inte alls som en liten skolflicka ang den serien näääääääää ;0) ) Bones, True Blood, (som jag även läst) Simpsons och mycket mera.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Tattoo. En underbar film som jag kan se igen och igen...
Labyrinten

Terkil i knipa


* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Är både te och kaffedrickare, men när det gäller kaffe är det bara zoegas som gäller. ;0)

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Vilken dum fråga är inte det? ;0) CHOKLAD

* Stjärntecken?

Jungfru

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren?
En glass kanske. ;0)

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket?
Fina låtsasblommor, ett trevligt hemmagjort kort, fröer som funkar till balkong. Jag blir glad för allt!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Nope

Fritt fram att fylla på med valfri information utöver detta! Fritt fram för andra (t.ex hemliga bokvänner) att ställa följdfrågor!
Ähh fråga på...
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej nu har jag surfat runt på din blogg och försökt utläsa litet om vad du gillar och inte gillar. Har några *få* frågor... Hoppas du kan svara på dem. :) Vilken tesort är din favorit? Vilken godissort?

Sen angående författare... Dean Koontz förstår jag går bort. Hur är det med Charlaine Harris? Du har sett True Blood men har du läst böckerna? Du får jättegärna skriva litet om de du nyligen läst/köpt. Och vad har du för uppfattning om vanlig chic litt av Marian Keyes, Lisa Jewell, Tamara McKinley? Har du läst något av Saga Borg? Vilka gamla klassiker har du och vilka har du läst? Är du ett fan av Jane Austen eller Barbara Taylor Bradford? Vad har du i science fiction väg? Skulle du vilja ha någon dvd? Tack på förhand för alla svar!

Din hemlige bokvän

Ina sa...

Jag är ju en stor tedrickare, sitter nu med en chai-te. Men vilket är min favorit.. Jag dricker nog mest typ earl grey och andra svarta teer med smak. Örtteer har jag lite svårt med. Annars dricker jag allt.
Jag brukar att köpa mitt te på Javahuset i lund och då köper jag gärna veckans te bara för att prova på nytt. =0)

Favoritgodis är förstås choklad. Annars är jag inte svårflörtat där heller.. Ska nog helst bara inte vara för sött.. Man märker att man börjar bli äldre då allt börjar smaka så satans sött. ;0)

Charlaine Harris älskar jag. Jag har dom två första böckerna Dead until Dark och Living dead in Dallas. Jag har lyssnat på hela serien. Men jag vill väldigt gärna ha fler av dem. ;0) Det har bara inte blivit så.

De Chic lit författare du nämner har jag inte läst något av.

Saga borg har jag länge varit nyfiken på. Men det har inte blivit av det heller.

Jag har inte så många gamla klassiker. (springer iväg till bokhyllan...) Faktiskt lider min bokhylla brist av sådana. =0)

Barbara Taylor Bradford är jag inte såå intresserad av.

Och vad har jag i Sci fi..
Hm, Självklart har jag Liftarens Guide till Galaxen. Men för stunden har jag inte flera..

Det känns som att jag inte alls har några böcker. ;0)
Men nu brukar jag skicka iväg böcker när jag läst dom.
Och så lyssnar jag förstås mycket på ljudböcker.(har det perfekta jobbet för det) Men jag föredrar pappersböcker.

En Dvdskiva tas gärna emot.. ;09)