måndag 12 april 2010

Mitt trehundrade inlägg... ;0) + lite info till min hemliga bokvän.

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Jag läser det mesta, mycket fantasy, scifi, romantik, chicflic, verklighetsbaserade, kriminalare etc.
Provar alltid gärna nytt och vill egentligen inte sätta mig i något fack. =0)

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Har ingen favoritförfattare för stunden...

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Engelska och danska.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Ja det gör jag.. men i vilket format.. hm... (får fråga gubben)
Helst M4B formatet, kan gå med på MP3 format men helst inte WAV.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?

Skäms lite nu,, eh ja jag samlar på Viktoria Holt, Virginia Andrews, *host host host* "viskar tyst Margit Sandemo" Annars är det Terry Pratchett och Robert Jordan.. Men alla dessa författare behöver jag inget nytt av egentligen. ;0) Jag är med i denna bokbyte för att läsa nytt!

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Här på bloggen kan man läsa en liten del av alla böcker jag har och har läst!

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Allt. Bildning tycker jag man får med de flesta böcker man läser, även hjärngympa.. Romantik kan vara trevligt. Om man är på rätt humör. Men jag läser allt.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?

Kan fortfarande inte läsa Dean Koontz. (hukar mig för böckerna Vickan slänger på mig i denna stund)

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?

Alltså jag hade gärna velat läsa mer av Virginia Woolf.. Har en tjock bok hemma med många av hennes tunnare böcker.. (alltså typ en två kg bok om inte mera. ;0) )Men då jag läser lite överallt så är det jobbigt med en sådan tjock... ;0) Så någon av hennes böcker kanske. Dock inte Orlando som jag redan har och älskar.

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Fyll på med sådant som du gärna vill föra fram och som kan underlätta för din hemliga bokvän! Hemliga bokvänner och andra får ställa hur mycket följdfrågor som helst! 

 Kan inte svara på denna. ;0)

 
 

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hahaha, skrattade åt kommentaren om Koontz ;D Nej, jag har bara fastnat riktigt för "Väktare", men dom andra böckerna var mer tråkiga..
Men den gillar jag nog mest av alla jag läst någonsin tror jag :)

Dr Who såg jag när jag var liten, fast den var från 70-talet, krullig gubbe med typ 4m halsduk om halsen.. skitdålig typ, väldig B-ig, B:ig eller vad man ska säga, om man säger så)
Men jag tyckte om den..

Inte den nya.. men jag är lite sådär nostalgisk av mig :)

Ina sa...

Kolla upp den nya dr who... Där är en risk att du oxå blir beroende. ;0)