onsdag 25 februari 2009

Pocketutbyte

Allmänna frågor om böcker:
Vilken genre tycker du bäst om?
Det går inte att svara på den frågan.. Helt omöjligt. =0)

Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på?
Det är visserligen inte genre, men jag vill gärna läsa alla dom böcker "man ska ha läst".

Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur?
Nej. ;0)

Har du någon favoritförfattare - och saknar du något ur dennes produktion?
Inget jag kommer på just nu.

Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa?
Säkerligen.

Någon författare som du verkligen avskyr och inte alls vill läsa?
Dean Koontz

Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?
Nej.

Läser du andra språk än svenska?
Danska, norska och engelska.

Särskilt för Pocketbyte Mini:
Om det händelsevis skulle slinka ner något väldigt litet, ätbart i ditt brev - vad skulle du helst vilja få då?

Godis eller nyttigt?
Båda?

Är du allergisk mot något?
Nej.

Dricker du te eller kaffe - och vilken smak föredrar du?
Båda. Dock inte örtte.

Intresse?
Djur, pyssel, miniatyrer, (och så förstås läsning och badankor)

Favoritfärg?
Rött och svart.

Stjärntecken?
Jungfru

Favoritdjur?
Mina odjur, (katterna råttorna, mössen och Hassel)

4 kommentarer:

Victoria sa...

Oj, jag älskar Dean Koonz,särskilt boken Väktare, har läst den 3ggr.

Den handlar om en Golden Retriever som varit på ett laboratorie och är i stort sett mänsklig nästan, i tänkande osv, han kan stava, läsa osv.. :) Det händer en massaläskigt också, men den är sorglig, spännande och bra och rolig på samma gång :)

Men ja, alla har inte samma smak :)

Kul med olika böcker iaf :)

Victoria sa...

sorry förresten, nu ska jag ju inte vara superpositiv och sådär, men får man fråga vad som gjorde att du avskydde Koontz? det är ju ett rätt starkt ord :)

Det finns många författare jag tycker är skit liksom, men jag hatar ingen så vitt jag vet :)

Ina sa...

=0) Jag har helt enkelt aldrig orkat mig läsa igenom en Dean Koonz. Men det betyder egentligen inte att jag avskyr hans böcker. Bara att jag undviker dem. ;o)

Jag har hört många som älskar just väktare. Jag minns inte om jag någonsin försökt läsa den.

Jag säger inte att jag aldrig kommer att försöka läsa honom igen. Kanske kommer jag att gilla honom sen.'
Man vet aldrig. =0)

Victoria sa...

Okej, då förstår jag :D

Nä, det är ju många böcker man inte orkar liksom, eller man kollar lite och sen orkar man inte läsa dom.. så då förstår jag hur du menar :)