söndag 14 december 2008

sitter i sängen

sitter här i sängen med min sötnos eeen. Det måste se ganska roligt ut för gubben sitter bredvid med sin gigantiska laptop som han äntligen fått att funka. (kostade baarrraaa 1500, i för sig kanske inte så farligt) Hassel springer runt omkring våra fötter. Gulligt. Så länge han inte försöker att sätta på oss.

Men helt ärligt. Vi sitter här med var sin bärbar dator och gör våra egna grejer. Är det bra eller dåligt? Eller är det dagens samhälle. Är det så vi kommer att umgås i framtiden, via msn, bredvid varandra? *flin*

Ja ja över till annat, nu har vi förberett oss för julen. Alla de viktiga julklappar är köpta, bara några smågrejer till mor och far. ;0) Jag ska göra lite julgrupper, har köpt julstjärnor och hyacinter. Göra lite mer julpyssel, som ljusdecopage, fler tändstiksaskar med dekorationer, etc. Och så tillbaka till verkligheten. Vad kommer jag att göra? Hm förhoppningsvis i alla fall julgrupperna. ;0)

Och så till jul så ska vi fira jul med mina föräldrar i år.

Jag tänker på alla de som får lov att vara lediga mellan jul och nyår. Det är såå himla orättvist. ;0) Själv måste jag jobba de dagarna. Mutter, Mutter, Mutter. *ler*
Men det blir i alla fall en hel del lediga dagar. Såå skönt.

Nu är helgen snart slut. =0( Varför är helgen så kort... I morgon är det jobb igen. Hur gick det till? ;0)

3 kommentarer:

Victoria sa...

Hehe, sådär sitter jag och Urban med typ, fast vid köksbordet, har provat att chatta en gång via skype, men haha, det var bara på prov.. :)

Men vi pratar ju och har en konversation som vanligt iaf.. men ja, ibland sitter vi ju var och en med sina saker, men vi pratar nästan jämt ändå samtidigt.. :)

Ina sa...

*ler* i för sig så pratar vi inte med varandra med datoerna när vi sitter bredvid varandra, men vi brukar göra det om en av oss sitter vid den stationära... ;0)

Victoria sa...

Hehe :D
Okej :)

Ja, vi pratar alltid bara vanligt :)

Men nu sitter ingen i datarummet vid stationära, den funkar ju inte sådär jättebra.. behöver ju lite nya saker till den..

Nu sitter vi oftast båda två med laptoparna vid köksbordet :)