söndag 1 mars 2009

Mossvikenfruar - Chansen

Mossvikenfruar - Chansen
Emma Hamberg

Denna boken handlar mest av allt om den stora kärleken och den långa och stundom krångliga vägen till den. Den är en rolig lättläst bok som fångar. Kanske inte så realistisk, men behöver man det alltid? Boken handlar också om att göra dom rätta valen och vad är dom rätta valen?
Huvudpersonens val är kanske inte dom val som dom flesta hade valt. Men jag hade nog velat våga göra hennes.

Men just att den är något vardaglig gör att man tar den till sig. Jag vet att jag säger emot mig här. Längre upp kallar jag den orealistisk och nu kallar jag den vardaglig. Men man måste ha läst den för att förstå. =0)

Historien i sig är väl ganska ordinär och vissa bitar och särkilt slutet gör denna bok till nog den bästa jag läst i år. (ok vi är inte särkilt långt in i året)

Inga kommentarer: