tisdag 17 mars 2009

Recension - Bitterfittan -

Bitterfitta
Maria Sveland

Debutromanen av Maria Sveland var jag först något kritisk mot. Men i slutändan tyckte jag faktiskt att den var bra. Jag kanske inte kommer att läsa om den. (men vem vet) Men den var uppskattat. Början av boken var bra, mitten något tråkig. Men helheten var bra.

I början av boken så tänkte jag "Åh, jag måste tvinga gubben att läsa den här!" Senare så kändes det inte lika nödvändigt.

Hennes tillbaka blickar kunde då och då kännas något rörigt, även de passade in och behövdes för att förstå hennes situation

Jag uppskattar alltid böcker om feminism, de får en till att tänka efter en extra gång.

Maria Sveland kan med tiden bli en jäkligt duktig författare, och jag hoppas att hon inte ger sig på femismen biten.

Tre av Fem ankor får denna av mig.

Inga kommentarer: