söndag 14 september 2008

fortfarande sjuk

Känner mig fortfarande sjuk och eländig. =0(

jag vet inte riktigt om det är flunsan jag har eller något annat.

Men det verkar som det

Symptom

Vanliga besvär är

  • kraftig sjukdomskänsla eller trötthet (Jepp)
  • muskel- och huvudvärk (Jepp)
  • frusenhet och hög feber (frusenhet och känner mig varm mellan varven, men ingen feber)
  • halsont och torrhosta (Jepp)
  • snuva och röda ögon (Jepp)
  • smärta bakom bröstbenet. (Jepp)
Det hade kanske varit bra om jag fått feber så kanske jag inte blivit så dålig..

Blää för att vara sjuk. =0(

Andra som inte mår så bra är Hiro. =0(
Han ligger mest och sover för stunden.
Men han börjar att bli gammal.
Bor nu på ett ålderdomshemsbur (kan man kalla det)
Han rör inte så mycket på sig. Men hängmattan är fortfarande poppis.
Just nu har vi den här som hängmatta. den verkar vara härlig mjuk för dom.
Eller rättare sagt vi har både den vita katten och grodan som hängmatta.


Har ju bara honom och Ianto kvar. Jag ska ju inte ha fler råttor efter det här på ett tag.
Hur ska jag klara av det? Kan man verkligen leva utan råttor?
Vet ska äta upp alla rester? Vem ska tugga i sig fönster och dörrkarmar som gör att man får gråa hår? Vem ska man gosa med? (då forutom katterna, Hassel och gubben)
Nää usch för ett liv utan råttor? När man haft råttor i snart tio år?

2 kommentarer:

Victoria sa...

Jag tänker också på det ibland, när man har rester, man gav alltid råttorna mycket förr :)

jag kommer väl skaffa igen nån gång.. men nu är det nästan nog som det är.. har så mycekt småttingar nu, men nån gång blir det råttisar igen :)

Hoppas du blir piggare snart. inte kul att vara sjuk :(

Ina sa...

Jag hoppas oxå att jag blir piggare snart.. Men jag känner mig bättre i alla fall..