torsdag 18 september 2008

Fortfarande sjuk

Fortfarande sjuk, men på bättringsväg. Orkar nu i alla fall klä på mig. ;0) Var på vårdcentralen idag. Är det inte intressant hur läkare inte lyssnar på vad man säger. - Nej, jag har inte feber men jag har frossa. - Vad skriver dom ner, jo feber. (har inte haft feber sens jag var barn.) - Jag tror det kanske kan vara influensa. (då frågar dom inte några frågor alls som kan leda till om det är förkylning eller feber för dom har redan bestämt sig för att det är förkylning. Men jag bryr mig egentligen inte. Förkylning eller Influensa. När man är ung och annars frisk så är där någon ingen större skillnad.) Jag har i alla fall fått lite ny hostmedicin. Inte en sådan rolig hostmedicin som jag fick förra gången som man somnar av med det samma. (skulle det inte vara i alla fall)
Men den är nog bra ändå.

Idag ska vi få tapetserad. Det är nu cirka två månader sedan vi fick tapetpärmen första gången. Men nu ska det äntligen göras. Hoppas jag i alla fall. Målarna skulle komma någon gång mellan sju och tolv. Än så länge har ingen kommit. (och klockan är nu 11.53) Så det ska bli spännande att se om där händer något idag.

Det blev inte riktigt så som jag bestämde mig ifrån början. Men nästan. Från början bestämde jag mig för en mörk fondvägg och målad resten. Igår fick vi reda på att om vi ville ha målad fick vi betala 1500 kr ifrån egen ficka. Inte så mycket egentligen. Men då vi inte vet hur länge vi vill bo här så känns det lite onödigt. I alla fall är här minibilder på tapeterna. Fondväggen. Resten.
Detta är alltså i vardagsrummet. Färgerna stämmer inte överens men verkligheten.
Badrummet ska målas grönt. Det var vitt innan. Vi har vit kakel med en blå rand och blått golv. Så grönt kan nog bli jäkligt snyggt.
Köket ska bli mellangrått och ha den här tapeten som fondvägg. Så köket kommer inte att bli så färggrant som resten.

Bilder kommer när det är färdigt.

Den här kaktusen har jag hemma och jag undrar vad den heter;


Jag har alltid trott att den hetat spindelkaktus. Men uppenbarligen gör den inte det. Någon som vet vad det är för växt? Den är i alla fall supertacksam. Man kan i princip göra vad man vill med den och den överlever allt. Den är oxå superenkel att ta sticklingar av. Av med en arm eller vad man kan kalla den och ner i gjort och så växer den som ogräs. Verkligen en bra växt i mina ögon. =0)

Här är en ny bild av Hassel. Åh va han hatar kameran. Den är bara jobbig. Då är det bättre med kattkompisarna. För dom är ju bara bäst enligt honom. =0)

För några veckor sedan så fyllde jag ju år. Här är en av de tårtor jag gjorde. Där var dajmfluff och vaniljkräm i. Och så var det moderleringschoklad utanpå. Rosen gjorde jag förstås själv. (jag antar att det syns) Och dajmen var jag ju tvungen att ha på för att representera dajmfluffen. He he. Jag tyckte att den var för söt. Men alla andra som åt av den älskade den.

Oj nu är målarna här... Och sååå spännande. Det ska bli så kul. Och om färgerna inte kommer att funka så kommer jag att skylla på Persilja eller rättare sagt på hennes blogg som fått mig att våga välja lite vågligare färger. Men va f_n, det är en hyreslägenhet. So I Don´t Care. *flin* Blir jag inte nöjd så ja då kommer vi nog inte bo där så hemskt många år till så.
Och jag längtar så efter att se resultatet.. =0)

Som sagt bilder kommer!

Inga kommentarer: