fredag 19 september 2008

Menskopp

Jag har använt mig att menskoppen i snart många år. Då jag köpte min så kunde man endast få The Keeper som den heter. En kopp i naturgummi.

Orsaker till att använda menskoppen; (dom är inte i någon specifik ordning)
  • Man har alltid den hemma. Man behöver inte tänka på att köpa bindor eller tamponger till nästa mens. (eller att ha panik för att man inte råkar att ha några hemma)
  • Vissa blöder mindre.
  • Vissa slipper svamp. (har inte haft svamp sedan jag köpte menskoppen, inte fan visste jag att jag fick svamp av engångsbindor)
  • Ekonomin. (man köper en sådan kopp och har i tio år)
  • Miljön.
  • Den är bekväm.
  • Man slipper att slänga bindor och tamponger.
  • Man kan bada med den.

Jag kommer ihåg i början jag hade menskoppen och man ville berätta om denna underbara uppfiningen och hur folk reagerade. Nu vet ju nästan alla vad en menskopp är.
Men det är fortfarande kul att snacka om den.

Nu är min menskopp så mycket vardag att jag inte ens tänker på den.

Men de få gånger jag varit tvungen att använda tampong eller plastbindor har jag tyckt att det var äkligt.

Jag försöker att komma på några nackdelar. Det skulle kanske vara att man inte riktigt vill ha med den i väskan för att man är rädd för att tappa bort den. Men som sagt det är i dom få fallen som jag använder engångsprodukter. ;0)

Inga kommentarer: