tisdag 30 september 2008

Keramik

Hämtade lite keramikgrejer i söndag.

En mindre rund skål, är egentligen tänkt som ytterkruka, men gubben tycker att den är för fin för det. =0)

En större skål. Insidan blev glaserat jättefint, utsidan mindre fint. Men men.


Ja vad kan man kalla den här, en skål? ett fat? Fruktfat kanske det blir, eller godisskål.. Vi får se.

Ett varmeljusstake, är väl inte nöjd med den här egentligen. Men med dekerationsgruset blev det ganska skapligt


Ett mindre fat.. glaseringen blev inte så bra på den här. Men ganska tjusig ändå på sitt sätt..

6 kommentarer:

Victoria sa...

Wow, skålarna var jättefina. Jag tycker den ljushållaren var urcool också, ser ut som flammor runt om liksom.. Den var urtjusig alltså!

Det är sant :)
Den var jättetuff..

Och alla skålarna var som sagt fina, roligt med saker man gjort själv :)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vad fina saker :D O precis som Victoria skriver..roligt med saker man gjort själv..blir mer personligt på någe vis :)

Ina sa...

Tack Båda.. =0)
#Vickan, Det ska faktiskt vara flammor. Kul att du kan se det. Först tyckte jag inte att den blev såå snygg, men när dekerationsgruset är i och varmeljuset tänt så blir det riktigt snyggt!

Victoria sa...

Ja, jag tyckte det såg ut som det ju, jag tycker den var hur läcker som helst :)

Anonym sa...

Tack för kommentaren på min blogg! Och vilka fina skålar. Jag tyckte den vågiga var jättecool faktiskt. Och frunktfat är ju alltid ett användningsområde för den. Mycket tjusigt var det i alla fall.

Ina sa...

tack upinmytree. =0)