fredag 3 oktober 2008

Bokrecension

Bokcirkelns bekännelser

Det är ett tag sedan jag läste något "nytt" så det var skönt att börja läsa något man inte läst förr.

För det första så gillar jag inte inte omslaget. Alldeles för rosa. *ryser* Men baksidans text fick mig ändå till att köpa boken.

Och vad tycker jag om boken? Ja jag vet faktiskt inte. Den var lättläst. Men kommer jag att läsa den igen.. Vet ej. Den hade en lugn trygg takt som gjorde den mysig att läsa. Den väckte inga frågor, inga specifika känslor.
Den hade absolut inte varit en bok att diskutera under en bokcirkel. ;0)
Men jag läste igenom hela, hade inte en tanke på att avsluta läsningen.

Boken fortgår under tolv månader och handlar om fem vänner som samlas en gång i månaden för att diskutera om boken som dom läst.

Fast boken handlar mer om dessas liv och problemer, men problemer, särkilt med deras män.

Dock så inspirerar boken till att själv skapa en bokcirkel, även om jag vet att jag inte hade haft tid eller ork till något sådant. Så istället får jag läsa om dom. ;0)

Inga kommentarer: