fredag 10 oktober 2008

Gift in a Jar

En grej som jag gjort endast en gång men varit sugen på att göra fler gånger är Gift in a Jar. Det är när man tar en burk och proppar i en massa ingredienser till något tex kaka, soppa eller dylikt Då förstås i olika lager så det ser snyggt ut. =0)
Jag gillar mest varianten med kakingredienser.

Husmusen
skrev lite om det i sin blogg för några år sedan. Och så kan man hitta en massa olika länkar om det ifall man googlar.

Husmusen har ett recept man kan följa, men ett tips är att också tillsätta NoEgg som är ett substitut för ägg. Så slipper personen som får burken att tillsätta ägg. (men margarin eller smör är nog lite svårare, där får man nog skriva en lapp om att det ska tillsättas. Och det ska man helst göra på ett snyggt sätt ju så man kan sätta lappen på burken. ;0)

Jag tror att jag ska göra en sådan till min mor som hon kan få nästa helg. Nu blev jag ju riktig sugen på att göra det igen.

Inga kommentarer: