måndag 20 oktober 2008

Ikea-besök

Igår var vi en tur på Ikea, vi skulle egentligen inte köpa något. Utan bara planera vilka möbler vi ville ha längre fram. Men som alla vet så kan man inte vara på Ikea utan att spendera minst femhundra kronor. (igår blev det lite mer...) Ikea är ett Mecka för oss djurägare. Och så är det inte bara själva djurgrejerna som är bra, utan en hel del annat. =0) Jag undrar om dom vet det på Ikea.. Om någon vill veta mer om det så är det bara att googla +råttor +ikea +tips bla.

Vi köpte denna klocka Rusch som jag tänkt dekorera om så att den passar datarummet. Vi får se om jag blir lika nöjd med den som den jag gjort till vardagsrummet. Se här i tidigare inlägg.

Krama tvättlappar kan man aldrig få för många av även om man inte har barn. =0)

Bästis lektunnel köpte vi till Hassel, kaninen, och han älskar den. =0) Den första timmen sprang han in och ut ur den hela tiden och det bästa är att den passar i hans bur. Och ja Hassel har en stor bur. ;0)

Nöje förvaringskorgar köpte vi till råttorna. Jag har inte satt upp dom än, men bilder kommer väl på det sen... =0)

Ett överkast till vår egen säng blev det också till, Indira heter det!

Jag var så tvungen att köpa denna amaryllis när jag var där. Jag köper väl en amaryllis varje år, men jag lyckas aldrig få dom till att blomma andra året. Kan det bero på att jag är lat?


Den här burken Bygel fastnade vi för med det samma till råttorna. Den är redan i buren, men än har dom nog inte riktigt upptäkt den, den är kanske för liten. Men jag ska gömma lite godis i den för att se om den blir mer poppis då.

De här skålarna heter Kalas och är superbra till när råttorna ska ha varm mat eller när kaninen ska ha gröt. (mums säger hassel) Och då vi inte har andra skålar som ens påminner om dom så vet man direkt vilka som är djurskålarna. Katterna får ibland även mat i dom. Och mer blir det nog nu när vi har fler. (hade ett paket med de skålar förr)

Vi har länge saknat riktiga kaffekoppar till när där kommer gäster, vi har bara muggar av olika slag och vissa typ mina föräldrar är ju inte så förtjusta i det. Så vi köpte Dinera som är av samma märke som våra talrikar.

Som sagt Ikea är en farlig butik. Och extra kul blir den förstås när man träffar kompisar där. =)

4 kommentarer:

Victoria sa...

Ja, kul att shoppa på ikea ibland :)

Så Hassel gillar gröt? havre eller?
Måste testa till Pandora isåfall :D

Ina sa...

jepp ikea är farligt. =0)

Helt vanlig havregrynsgröt, lärde mig det på kanin.ifokus Det är inte så ofta han får det.. Men han älskar det.

Victoria sa...

Tufft :)
Jag får prova iaf :)

Ina sa...

kanske gillar hon det. =0) Vem vet..