lördag 25 oktober 2008

Låt Den Rätte Komma In.

Svensk Poesi.

Jag älskade boken, den var så otroligt välskriven, så känslosam och rörande.

Även filmen var bra, men jag hade nog inte tyckt så mycket om filmen om jag inte läst boken först. Där var många stora scener som dom tagit bort som gjorde mycket för boken.

Dock van filmen på bland annat filmmusiken, de vackra sorgliga scenerna och inte att förglömma 80-talsnostalgin.

Men man ska inte glömma att det är en skräckfilm och den var väldigt obehaglig på sina ställen, precis som boken. Men man ska inte tro att den har en amerikansk stil och att den ska ha dess form av skräck för så är det ej.

Mest av allt var filmen en kärlekssaga. En saga mellan två unga tonåringar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är filmen bra, och riktigt vacker måste jag medge. Jag gillar filmspråket de har använt.

Bettan sa...

Hej!
Vad roligt att du gjort en header :-) Du kan maila den till ew.coursell@telia.com så återkommer jag när jag valt :-)