tisdag 12 augusti 2008

Måndag och tisdag morgon

Måndag förmiddag var det en lättare städning + bakning av blåbärsmuffins. (mera om dessa i ett eget inlägg)

På eftermiddagen kom gubbens kompis och vår fadderson som jag skulle passa. Han är underbart gullig.

Men det blev ganska tröttsamt för mitt knä klagade och efter de hade gått så tog jag två alvedon som inte funkade och lite senare en tramadol som verkligen gjorde sitt jobb. En halvtimme efter det var jag borta i La la Land och drömde en massa hm intressanta drömmar. Jag vaknade igen efter midnatt med smärtan borta men jag hade svårt vid att somna igen. Dock efter lite om och men så somnade jag till slut.

Nu på morgonen hade jag fruktansvärt svårt vid att vakna. (som alltid med dessa tabletter) Men när jag väl var vaken så gick det bra. Det var frukost och sen en lång skön dusch och nu är jag nästan människa igen.

Vi har funderat på att åka ut till rusta eller öb. Vi får se. Det beror lite på vädret och lite på mitt knä. Och var dom har billigast diskmaskinstableter. Det verkar vara ÖB. ÖB it is then.

Inga kommentarer: