måndag 11 augusti 2008

Söndag & Måndag

Igår var städdag. Det är så skönt när man är inne i den drejven. Men ju mer man städar var mer upptäcker man att det behövs städas. Lite dumt. Eller bra. Jag vet inte.

Idag skulle jag ringa farbror doktorn vilket jag då gjorde. Men han vill se mig den förste september. Är det bra eller dåligt? Faktiskt är jag lite rädd och nervös inför detta. Och så är det tre veckor tills dess.

Jag blev lite paff av detta, trodde väl mer eller mindre att jag skulle få svar direkt så jag glömde att fråga om jag skulle gå halvtid tills dess eller jag kan försöka börja heltid igen.
Så nu vet jag faktiskt inte.

Jag har ju ont från och till i knäet. Det viker sig. Jag kan inte riktigt böja det och kan knappt gå ner på knä. Det är i alla fall svårt att stiga upp igen. Och med mitt jobb så ska man egentligen gå ner på knä en femtio gånger per dag. Hm kanske lite överdrivet. Men en del. För det är ju lite olika. Men man har i alla fall hittat på en massa sätt man kan "fuska".

Nu är man ju lite orolig för att det ska var alvarligt. Tänk om jag behöver byta jobb?
Tänk om jag aldrig kan ha ett liknande jobb igen. (kanske överdrift, jag vet inte. man får ju inte riktigt berättat något ifrån läkarna)

Ja ja, Idag ska i alla fall gubben spela spel med en kompis och jag ska vara barnvakt igen.
Mysigt. I alla fall om jag slipper att springa. ;0)

Skriver förhoppningsvis mer sen.

Inga kommentarer: