söndag 10 augusti 2008

Oj då

Insåg precis att det är väldigt länge sedan jag skrivit ett riktigt inlägg. Det kanske beror på att jag har semester. Eller så beror det på att det faktiskt inte hänt så väldigt mycket. Jag har mest tagit det lugnt i en vecka. Och det har varit så skönt.

I måndags så var jag till Magnetröntgen med knäet. Det var jätteläskigt. Men som tur e så behövde jag inte åka in med huvudet först. Då hade jag nog fått panik. Det är jobbigt att bli obehagligt rörd av något som egentligen inte är en stor grej. Jag var ju bara inne i ett rör som larmade. Inget mer. Jag var inte fastspänd. Jag hade en knapp jag kunde trycka på ifall det skulle bli för obehagligt. Men ändå var pulsen hög och jag hade svårt vid att ligga still. Men uppenbarligen låg jag tillräckligt stilla. Annars hade sjuksköterskan förhoppningsvis sagt till. Annars så ska jag igenom allt det en gång till. *hjälp*
Jag fick själv välja vilken musik jag skulle lyssna till. Och jag valde Eva Cassidy. Hon är helt och hållet underbar. Men tyvärr hörde man väldigt lite av musiken pga dunkadet av maskinen. Men där var inte riktigt möjlighet att be dom höja musiken. ;0)
Imorgon så ska jag ringa läkaren och så får vi se vad där är fel på knäet om där är något fel på det. Jag har slagit vad om med min gubbe att antingen är det inget eller så är det minisken. Gubben trodde väl att det var någon disk. Är där diskar i knäet? *hm* Eller ett korsband.
Själv tror jag väl mest att det inte är något alls. Men det får vi förhoppningsvis veta imorgon?
Någon annan som vill vara med och slå vad? ;0)

I början av veckan tog vi hand om vår gudson/fadderson. Vad man nu kan ska kalla det. Det var jättekul. På måndagen var vi på Build A Bear. För att köpa hans födelsedagspresent. Jag tror att det var mycket uppskattat. Kanske var han lite för liten. Men personalen gjorde mycket för att han skulle få en kul upplevelse. Och jag tror att det är upplevelsen som är den viktigaste där.

Roligt var att se att det var barn i alla åldrar som gick och fick en nalle där. Och så menar jag alla åldrar. Allt ifrån vår gudsons ålder till barn i tioåldern och barn i min ålder. *host host*
Det hade faktiskt varit kul att få en sådan nalle själv. =0)

Annars tog vi det bara lugnt och myste.

I fredags var vi åter i Malmö och tittade efter en kostym till Gubben. Det var grymt svårt att hitta en i hans storlek. (känner igen det själv) Men till slut hittade vi en som var perfekt. Men då upptäckte vi att vi hade glömt mitt kort hemma som hade dom stora pengarna i. ;0)
Men som tur e så var hon i kassan så snäll att hon hängde undan kostymen till dagen efter var gubben hämtade och han blev en väldigt nöjd pojke. ;0)
Och han var väldigt stilig i den.

Tyvärr när vi skulle springa i kapp tåget, (dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt dumt) så fick jag ont i knäet igen ordentligt. Ok, man kan inte kalla det springa. ;0) Halvjogga på sin höjd. Och jag har fortfarande ont i det. *suck* Jag fattar inte varför jag skulle göra det. Där gick ju ett tåg till bara tio minuter. Ibland är man riktigt dum i huvudet.

Därför har jag inte riktigt kunnat göra något här i helgen. Men men..

Idag har det varit städdag och vi ska väl städa lite till efter detta.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Ajdå inte så bra att springa efter tåget, det håller jag med om..

Hur känns det nu då?

Ja, nallefabriken verkar ju kul :D
Urcoola nallar, man kunde köpa kimono och sandaler och sånt såg jag också.. :D eller en massa olika kläder till dom.. tufft :D

Fast dom slår nog inte min tuffa piercade nalle Ramona ;D

Ina sa...

Nu känns det väl Ok. Det känns i knäet idag. Men så länge jag inte går för långa rundor är det Ok..

Du anar inte hur sugen jag har varit att köpa en sådan nalle till dig med kimono. ;0) Men det är lite mycket pengar även om det hade varit värt det.

Jag hade faktiskt lite nallefabriken i tanke när jag gjorde Ramona..
Förresten hur mår hon? ;0)

Victoria sa...

Nej men känn inte så, supercoola piercade rockarnallen Ramona passar mig perfekt också :D

Hon mår så bra så, får en kram då och då :D