söndag 10 augusti 2008

Nystädat kaninbur



Här är lite bilder på en nystädat kaninbur.
Som bottenmatrial har jag en fleecefilt och under det tidningspapper.
Men Hassel är så duktig att han aldrig kissar utanför toalådan. Nån enstaka kula kommer utanför, men det är ganska lätt att fixa. ;0)

Först gillade han inte sin majskolv nu älskar han att dra av majsen. Men det är ändå en ganska billig leksak även om han inte äter upp dom.

Jag försöker alltid hitta på något nytt till honom. Men det är svårt. Tips tages emot tacksamt. =0)

2 kommentarer:

Victoria sa...

Tufft att du kan ha fleecefilt med papper under :)

Jag har också haft en kanin som var duktig att gå på låda :) eller ja, alla mina har väl haft ett speciellt hörn att gå till, så det skulle säkert gå att ha låda till Pandora som jag har nu också..

Har inte testat dock :)

Ina sa...

Ja det går riktigt bra och jag behöver i princip aldrig städa. (men jag gör det förstås en gång i veckan) Det är bara att tömma toalådan en gång om dagen. Men idag fick vi byta ut toalådan emot en större för en viss kille. hm hm inga namn nämda har lite svårt vid att sikta. Konstigt att vilken ras det än är så har alla killar likte problem med det. ;0) I lådan har jag förresten toalätt. Har du några roliga tips för kaninleksaker?