torsdag 26 juni 2008

Asus EEE

Var hos sjukgymnasten imorse, denna gången till den rätta tiden. ;0) Det börjar kännas bättre och bättre och jag känner mig bekväm med de flesta övningar. Där är bara två övningar som jag inte gillar. Det är väl min dåliga balans.

Sedan därefter så skulle jag in och shoppa dom två sista grejerna till Vickans födelsedagspresent. Den blev visserligen inte så avancerad som jag först hade planerat, men jag är ändå ganska nöjd. Jag får hoppas att hon gillar den också. *flin*

Jag gick in på Panduro, där köpte jag lite broderinålar som var på rea. Har behövt sådana ett bra tag nu. Blir hela tiden av med nålar. Har till och med redan blivit av med en av nålarna redan av dom jag köpte idag.

HM fick sig också ett besök. Dom har ju rea, men jag kunde inte finna något i min smak. Eller så var jag helt enkelt inte shoppingsugen.

På djurbutiken köpte jag lite pellets och tittade om dom hade några roliga kaninleksaker, men där var inget som var kul. Tänkte åka till Malmö på lördag och kolla lägen i den stora djurbutiken där. Kanske är där något för kaninen där. Förresten kaninen har nu fått sitt namn, kanske inte så originellt, men ändå. Hassel. Efter kaninen i boken Den långa flykten!

Efter ett besök på javahuset så kom regnet, men då var det ändå tid att åka hem till alla mina små terrorister. =0) Man måste ju se om huset är helt.

Efter ett par korta timmar hemma så var det dags att åka iväg igen, vi skulle iväg och leta efter en Asus EEE och lite andra saker.

Men Asus EEE var sluta på alla ställen, förutom ett ställe var dom hade kvar en som var reserverat Men den fick vi i alla fall titta på. Åhhhh den var så söt och gullig så att hälften kunde vara nog. Får en dator vara så gullig?

Innan var jag lite tveksam om jag verkligen ville ha en sådan dator, för vad ska man använda den till? Nu SKA jag ha en Asus EEE. Varför? Jag vet inte! Jag har väl blivit smittat av min nörd till gubbe.

Den verkade enkel att använda och den hade alla de program man mest använder. Så den kommer vara perfekt!

Annars var vi på ett besök på Rusta! Alltid lika farligt. - Den kostar ju bara tio kr och den kostar bara tjugo! Hur i helsike kunde det bli tusen kronor? - Ok så farligt var det inte idag. Men det kunde lätt ha blivit det.

En grej jag verkligen gillar med Rusta så är det deras städavdelning, dom har riktigt bra städprodukter. Jag menar dom av mickrofiber och liknande.

Sedan efter en lång shoppingtur så var det äntligen tid att åka hem.

Hassel fick sig en städad bur och nu börjar tiden närma sig för att gå och lägga sig...

2 kommentarer:

Victoria sa...

Kul! Urban tittade på en EEEpc härom dagen, men nja, han fastnade inte för den men ja, lite och söta är dom iaf :)

Åh, jag minns den boken, den var bra, Hassel är ett perfekt namn :)

Nä, ang disktrasorna, så nä, jag tyckte inte heller dom var snygga, inte alls värt det priset tycker jag.

Men visst en kul idé och går det runt för personen som har sidan, så är det ju bra, men jag skulle inte lägga 250kr på typ 10 disktrasor eller nåt :/

Ina sa...

Jag tror faktiskt asusen kommer att bli lite av en tjejdator, du vet, man kan ha med den sig överallt, då den blir väl lite som en assioar vilket jag absolut inte kan stava till och är alldeles för trött för att kolla upp. Men redan nu är det en nörddator. ;0) Men som sagt, det har det viktigaste man ska ha. =0) Godnat