fredag 27 juni 2008

Disktrasor

Disktrasor har ju på de senaste åren blivit lite av en inredningstrend. Jag minns när jag såg disktrasor med mönster för första gången, (jag tror att det var för första gången) och det var på rusta. Söta disktrasor med kranium på. Dom blev direkt den perfekta presenten.

Sedan dess har disktrasan fått sitt storhetstid. Nu kan man hitta disktrasor med alla sorters mönster. Senast såg jag på javahuset i Lund ett paket disktrasor med diverse lundamotiv på. Jag blev väldigt sugen på att köpa. Tills jag såg priset. Då kom den lilla snålhetshäxan upp i mig.

Själv för stunden har vi endast en disktrasa med mönster hemma. Den är uppsatt på toaletten och på den står där Warning, to much cleaning can be dangerous for your health!

Orsaken till varför jag filosoferar disktrasor är för att jag hittade den här länken .
Helt ärligt så tycker jag inte att dom är så snygga. Och stycketpriset? Ett erbjudande 10 disktrasor för 249 kr? Visst inredning är viktigt för hälsan. Men ändå. 249 för 10 disktrasor.
Eller 499 för 15 som skickas under ett år? Ok att det är kul att gå grejer med posten. Eller är det snålhetshäxan som kommer upp i mig igen? Om jag hade tyckt dom var snygga, hade jag då varit mer villig att betala priset? Kanske! Men för att vara ärlig tror jag inte det.

Så mitt tips är att köpa ett stort antal vanliga disktrasor, köpa tygfärg eller om man känner för det köpa ett sådant kitt på panduro. Sen är det bara att vara kreativ.

Kanske ska jag göra det en av dagarna!

Ett annat tips med disktrasor är när man har diskmaskin är att slänga in disktrasan i den. De blir rena och inte så styva som dom blir i tvättmaskinen. Jag vet att många slänger dom efter dom har använt dom. Men att slänga en disktrasa varje dag känns lite slösaktig och miljödumt.

Inga kommentarer: