fredag 20 juni 2008

Midsommar

Det blev tidigt för mig i torsdagsmorse då jag skulle till sjukgymnasten. Jag är ingen morgonmänniska så att stiga upp tidigt är inte min grej. Och nu när jag varit sjuk så har jag sovit mycket, kanske har det behövts. I alla fall så var det jäkligt skönt att börja träna igen, jag har saknat det.

Sen var det bara hem igen, göra mig lite iordning och vidare till nästa ställe, det var midsommarfirandet på jobb. Förutom att jag verkligen ville iväg och träffa mina arbetskamrater, så var det också ett test för mig själv och se hur jag skulle klara mig.

Det var enligt tradition landgång, eller annat man kan köpa på smörgåshörnan, och i år blev det lyxlandgång. Helt Ok, förutom laxen och oliven som någon annan fick ta.

Och så kom överraskningen som till trotts inte riktigt var en överraskning ändå, jag fick en fotboll med allas namn på. *skrattar* Jag sa till gubben precis efter skadan att jag med stor säkerhet skulle få en fotboll. Men det är en underbar present.

Timmarna gick snabbt och innan man visste ordet av det så var det dags att gå hem. Men jag hade tur. Jag fick en skjuts. ;0) Ibland är det bra att vara lite handikappat

När jag kom hem så blev jag fruktansvärt snuvig. =0( Det är därför jag inte uppdaterat bloggen.
Jag har börjat flera gånger och sparat. Men att skriva när man är förkyld, ja det funkar uppenbarligen inte. Det blev mest ga ga ga. Så det är först idag söndag som jag känner att jag är frisk igen.

Det blev inget större midsommarfirandet för oss i år, men med en stor omgång nypotatis, vem bryr sig egentligen då? *skrattar* Så det var mest att ta det lugnt, titta på TV, läsa och mysa. Ja det kunde ju ha varit värre.

Idag, (söndag) ja har det varit ungefär likadant. Dock började dagen idag med att vi gick och köpte mjölk. Men jag kände av knäet ordentligt, nog eftersom att jag varit förkyld, så det blev en långsam tur. Frukosten intogs framför Doctor Who! Det var ett otroligt bra avsnitt. Ett avsnitt som verkligen gav mersmak.

Efter det var det att titta på lite film, läsa lite och sen fick vi ett städningsryk. Hur skönt som helst.

Inga kommentarer: