måndag 30 juni 2008

Asus EEE



Nu sitter jag här och skriver på min nya sötnos Asus EEE.
Även om där är Linux på den så har den allt man behöver, Internet, msn,(och andra liknande, bara att välja) skype, lexikon, skrivprogram, mediespelare, musikspelare, webbkamera, etc etc etc.



Vet att folk gärna vill ha windows på den gulliga saken, men varför? Den är så enkel att förstå.


Den enda jag egentligen saknar är bluetooth. Men det kan man ju fixa med en stick.


Tangenterna är små så man måste vänja sig vid att skriva på den. Men allt det andra uppväger många gånger om.

Uppdatering kommer!

3 kommentarer:

Victoria sa...

Ja, söt var den helt klart, jag hade valt en blå eller grön om jag köpt en, fast jag tror dom var dyrare.. :/

Men söta var dom :D

Kul att den är enkel och sådär :)

Ska ni samsas om den eller är den din eller? :)

Herr H sa...

Hej Fredrik Här. Tyvärr kan man inte köpa de andra färgerna med svenskt tangentbord än. Men den är söt och jättelätt i handen. En riktig "HandTop". Den är Inas men jag kommer nog att fjäska ordentligt för att få låna den lite då och då.. vill ha en själv.

Victoria sa...

Okej, ja, men svart är alltid snyggt det också :)

JO, den verkar smidig och ja, verkligen lätt att ta med överallt :)

Kanske blir nån till oss i framtiden, men det blir om dom blir billigare i framtiden..

Jag är 100% nöjd med min vanliga laptop nu :)

Men ja, eeepc:n är verkligen söt och smidig, och praktisk :)

Hehe, ja, du får låna den lite av henne ibland säkert :)