måndag 16 juni 2008

Söndagsvila

Igår tog vi det faktiskt mest lugnt, det var skönt efter lördagen. Vi fick tvättat och fixat golvet, men några kort fick jag faktiskt inte gjort Jag har haft svårt vid att göra kort på det sista, inspirationen kan inte riktigt finna sig. Vilket har gjort att vid de senaste födelsedagar så har där inte varit några kort till födelsedagsbarnen. I för sig skulle jag kunnat ta gamla kort jag gjort för ett tag sedan. Men det hade inte riktigt känts rätt.

Lite pysslat fick jag i alla fall, men vad det pysslet var är en hemlighet. *evilgrine*

Slötittade på Monas Lisas Leende igår, jag hade helt glömt bort hur bra den är. Jag hade fått för mig att den var dålig. Som minnet kan spela spratt med en.

Idag har jag äntligen fått bokat tid till en sjukgymnast, hade världens problem förra veckan då vårdcentralens sjukgymnast inte hade tid till mig, och sa åt mig att ringa Idrottens hus som hade ännu mindre tid. Jag försökte då ringa tillbaka till vårdcentralen, men nope, ingen som svarade och ingen som ringde tillbaka. Dom ringer väl idag istället. Vilket fall som helst så kollade jag cityklinikens hemsida och dom hade tid redan idag, men jag valde en tid imorgon. Så vem vet, jag kanske kan börja jobba på måndag! *längtar* Det är inte roligt att vara sjukskriven, även när man inser att man inte kan jobba. Men man kan ju låtsas?

Dagens Anka

En klockbadanka. Det var en grej jag helt enkelt var tvungen att ha.

Den här skålen gjorde jag på keramiken för några år sedan, och även om den är sne och sprucken så älskar jag den. Kanske är det just därför att jag älskar den, vem vet.


Jag har för mig att den är gjord i lavalera och glasyren är i alla fall harpäls. Älskar den glasyren då man aldrig riktigt vet hur den kommer att bli.

1 kommentar:

Victoria sa...

Cool badanka och fin skål, kul med saker man gjort själv :)

Hoppas ditt knä blir bättre snart, jag hoppas mitt ben kryar på sig också :)