onsdag 18 juni 2008

Hos Sjukgymnasten

Igår på förmiddagen gick jag bara runt och försökte vänja mig vid att gå utan kryckor alls.
Det gick riktigt bra. Men jag har lite svårt för att använda hela foten på det benet var mitt knä är skadad. Så jag får ofta säga åt mig själv. Använd foten. Jag undrar om det inte har med att göra att jag gick på tår som barn och mina hälsenor fortfarande inte har sträckt ut sig till rätt längd.

Så på eftermiddagen så var jag på mitt första besök till sjukgymnasten, och vad hon kunde se så ska knäet snart bli bra igen. Jag jublar, ingen operation till mig. Där var ju en liten risk för att jag skulle bli tvungen till att opereras. Så hon lekte med benet och knäet, sträckte det, vickade den etc etc. Helt häftigt var det hur snabbt benet blev bra igen. Och efter det så fick jag göra lite övningar i deras träningslokal. Annars fick jag lite tips och råd.

Jag rekommenderar citykliniken, men får snabbt en tid. Ja man kan till och med själv gå in på deras hemsida och boka tid själv. Jag kunde ha fått tid samma dag som jag bokade, men valde dagen efter. Jag är väldigt nöjd efter första besöket, vi får se om jag är lika nöjd imorgon när jag ska ditt igen. *skrattar* Kanske kommer jag att vara så slutkörd att jag inte orkar med midsommarfirandet. ;0)

Efter sjukgymnastbesöket så gick jag på biblioteket, där tog jag mig tid att titta igenom Eva Malmsten´s sista bok, Dockskåp & miniatyrer : rum och miljöer att bygga själv : rum och miljöer att bygga själv.

Jag har alltid gillat Evas böcker, gärna när hon bygger av skräp. Det är helt otroligt vad hon kan göra med lite japanska/kinesiska ätpinnar, glasspinnar och annat i våra ögon skräp.
Hon har än så länge skrivit tre böcker, vem vet, kanske är där en fjärde på väg.

Efter biblioteket så gick jag och gubben och åt. Han tog Sushi och jag tog kyckling. Mycket gott. =0)

Och efter god mat så måste man ju ha en efterrätt, så vi gick iväg till glassbaren och tog oss var sin bägare med två kulor glass. Åhh så mätta vi blev, jag lär mig aldrig att det räcker med en kula. Men där är ju så många olika smaker att välja på så det är så svårt att begränsa sig.
Jag har i alla fall lärt mig att inte ta tre kulor. Så uppenbarligen kan man lära sig av erfarenhet.

Efter det så var vi bara tvungna att kolla On Off ifall dom hade fått in den nya minidator som jag aldrig kommer ihåg vad heter. Accer? Nåt åt det hållet i alla fall. Men nej det hade dom inte.

Och när vi då ändå var i rätt del av stan så skulle jag gå och kolla efter grejer till Vickans födelsedagspresent. Men jag hittade ingen. =0(

Så kvällen slutade med att jag hade jätteont i knäet och fick ta lite tabletter och sen bara vila. ;0) Men jag antar att det var värt det.

Dagens Anka!


1 kommentar:

Victoria sa...

Ah, menar du den Acer EeePC? den lilla stöttåliga färgglada saken? Jag skrev om den i mitt inlägg om när vi köpte vår laptop. Vi hade ju funderade på en eller varsin sån förut, men det lät ju först att dom skulle vara ett billigt alternativ till studenter, typ ha linux som mjukvara osv, men sen kom varianter även med XP.

(vilket såklart är bra) men det var typ "bestämt" att dom skulle bara kosta 200$ och det är bara 1200-1400sek ca, och nu ligger dom på över 3000 spänn när dom väl släpptes så nja, det blev en vanlig bärbar då dom har ja, mer av allt.

Men dom där små är charmiga, det är dom, lättsamma att ha med sig som sagt och dom skulle ju tåla stötar bättre osv..

Så ja, nog vore dom coola att ha iaf :)

Fast idag är jag nöjd med denna iaf, att jag valde en vanlig :) Men ska ni skaffa en sån? Ni får ge en utvärdering på den senare då :) berätta hur den är :)

Hoppas knäet känns helt bra snart :)