tisdag 24 juni 2008

Ny i familjen

Jag har ju berättat om att vi skulle få en ny familjemedlem,
och här är han! =0)


En liten kille blev det. ;0)
Än har han inget namn, jag tänker föreslå Klas-Göran till till gubben, men jag tror inte att han går med på det. *skrattar*

Så en liten sorglig nyhet! Spike, en av mina råttor dog igår. Han var gammal så det var väntat.
Men alltid tråkigt. Han var en av bevisen för att man ska vara försiktig med vilka namn man ska ge sina djur. Min Spike var lite agressiv emot andra råttor och fick därav vara ensamråtta. Tyvärr lärde han Hiro också att vara agressiv emot sin flock så istället för en stor bur fick vi ha tre. Första gången jag har haft tre ensamråttor på en gång. Men inte mycket att göra åt.

En annan råtta som jag hade som levde upp till sitt namn var Nanny Ogg, en råtta som min kompis Vickan fick. Tyvärr var hon så som sin namnge galen i karlar och redan i vecka fem tror jag dräktig. En natt rymde hon nämligen!

Så därför är jag idag väldigt försiktig med att ge namn till mina djur. ;0)

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hehe, ja, det är kul med djur, vissa gör ju skäl för namnet :)

Men ja, lill-killen var ursöt, så underbar färg också :)

Ina sa...

ja färgen är jättefin, vet du vilken det är? Vad den kallas alltså? Kram