måndag 30 juni 2008

Nova

I lördags var vi på Novacentret, självklart regnande det när vi steg ur dörren så det var bara in och hämta ett paraply. Inte mycket att göra. ;0)

Efter många om och men så hamnade vi på Nova och det första vi ville där var att ha något att dricka. Själv ville jag ha någon form av iskaffeEspressohouse. Men jag tror inte att där var många droppar kaffe i den sockersörjan jag fick.

Efter den besvikelsen gick vi in på Indiska. Där var inte mycket som var wauw för en snålhetshäxa som jag. Men jag hittade en snygg långärmad tröja. Ett brunt basplagg helt enkelt. Jag har alldeles för länge varit så dålig på att köpa basplagg så jag är jättenöjd med mig själv.

Vi gick också in på Kappahl fann inget som riktigt förutom en tunnika som inte fanns i min storlek. Självklart. ;0)

Där var även rea på hemtex var vi köpte två lakan. Lakan är en sådan grej i vårt hushåll som vi har haft svårt vid att köpa. Mest tror jag det beror på att vi glömmer bort det när vi är ute.
Istället har vi fått ligga på våra slitna lakan. *skrattar* Men nu ska den delen bytas ut. Förra helgen gick vi igenom alla lakan, påslakan etc och slängt allt som varit småhåligt, slitet och allmänt fula. Vilken befrielse.

Till lunch åt på på Dennys eller Dannys fisk restaurang tror jag den heter. Den ligger i alla fall på Nova centret. Då vi oftast blivit hemskt besvikna efter att ha ätit på Nova så var vi väldigt försiktiga. Gubben tog en fisksoppa och jag tog spätta. Fisk är tyvärr inte en av mina favoriter.
Men båda rätterna var gudomliga Jag kan egentligen inte säga något om fisksoppan, men den friterade spättan med klyftpotatis var den godaste jag ätit sedan jag varit på bornholm för över tio år sedan. Munnen vattnas bara jag tänker på det. ;0)

Annars blev det mest fönstershopping och efter en ganska lång dag med ett ben som gjorde ont så bestämde vi oss för att det var dags att åka hem...

Inga kommentarer: