tisdag 1 juli 2008

Min sötnos och pyssel

I går morse var jag hos sjukgymnasten igen. Jag tycker att det går bättre och bättre. Jag får nya övningar nästan varje gång nu, men gör fortfarande hela passet på en timme. Är det för att jag blir duktigare och duktigare, eller för att jag slarvar? *hm*

Väl hemma igen så städade jag lite i köket medan Hassel var ute och sprang rundor. Sedan vi fick honom har köket varit mycket mer välstädat. ;0) Hoppas att jag kan fortsätta denna rutin även när jag börjat jobba igen.

Sedan kom Fredrik hem med min nya sötnos, ja jag har ju redan skrivit om den. Vissa har haft problem med att koppla upp sig emot trådlösa nätverk, men det är bara lite nya drivrutiner man behöver.

Men där är en gjej jag undrar över, den har en bra webbkamera. Men verken på dess skype eller linuxmsn´n är där möjlighet till att använda denna. Behöver dom också att uppdateras?

Annars funkar allt som det ska.

Som ni nog förstår så höll vi mest på att fixa med datorn igår.

Men jag började även att sortera lite av mina pysselgrejer. Jag har så mycket snart och egentligen ingenstans att ha dom. Därför har jag börjat att slänga, slänga och slänga.

Dock syns det inte alls att jag städat och att jag har slängt, men om jag ger det en timme imorgon så kanske det blir bättre. (ehh idag alltså)

Men jag behöver tips till
  • Förvaring av Prima Flowers
  • Förvaring av diverse klistermärken och liknande
  • Förvaring av utstansade figurer av QuicKutz och liknade
  • Förvaring av band
Etc Etc Etc

Och jag behöver tips av hur man får mer plats. ;0)

Annars är jag förkyld idag igen, det verkar som att jag har en varannan dags förkylning.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Jag tror webkamera ska funka med skype, eller jo, det ska det, för min svärmor vill köra det med oss, hon har bekanta som brukar pratas vid via skype med webkamera..

Så det ska funka.. jag vet inte vad jag har för version av skype, jag har aldrig igång den, 3.8 är senaste, jag tror jag har den :)

Ina sa...

Jo vanligtvis funkar webbkamera med både msn och skype. Men just på EEE så gör den inte det. Där är inga inställningar eller något för det. Men jag tror att det bara behöver laddas ner några nya drivrutiner eller någont sånt.. Så det löser sig nog. =0)