onsdag 2 juli 2008

Hosta

Igår morse vaknade jag med värsta hostan, den ville inte riktigt ge med sig förrän jag tog lite hostmedicin. Sedan efter det mådde jag väldigt kymigt. Kan det ha varit hostmedicinen? Jag tror nästan det. Så gårdagen gick jag som i en dvala. Skulle egentligen åkt in till stan och suttit lite på biblioteket och sådant. Men jag hade ingen ork eller lust. Jag försökte först tvinga iväg mig, men när jag "upptäckte" det så bestämde jag mig för att stanna hemma. Man måste lita på sin kropp ibland.

När Gubben kom hem så lagade han lite mat, (det är alltid han som lagar mat här, har lite dåligt samvete åt det) och vi åt. Sedan efter det mådde jag lite bättre. Men sen blev det bar en massa tv-tittande. Och det mår man inte riktigt bra av heller.

På kvällen mådde jag värre igen, hade lite svårt vid att andas och så. Men efter många om och men så kunde jag somna.. Så gårdagen var lite jobbig.

Idag så ska jag iväg och träna lite, jag mår ju så mycket bättre när jag gjort det.
Och så ska jag iväg på sjukgymnastiken imorgon. Jag har alltid dåligt samvete när jag inte tränat ordentligt mellan gångerna. Visst gör jag små övningarna och stretchar. Men det känns inte riktigt nog. Men jag skyller på varannandagsförkylningen. Och nog kommer att komma igen imorgon.. Hjääälllp.

Näää nu ska terroristen springa lite på golvet.. (läs Hassel)

Inga kommentarer: