söndag 6 juli 2008

En lördag hos mina föräldrar

Lördagmorgon steg vi upp i rimlig tid och packade det sista. Fredrik tog sig en snabb dusch och sen var det iväg.

Innan vi steg på tåget så köpte vi ett frukostbröd på mormors.

Vi hade egentligen väntat oss att tåget skulle vara proppfullt med folk som skulle till tennisveckan i Båstad. Men vi hade tur, där var väldigt lite folk. Men tåget var försenad tio minuter, detta kunde ha gått illa när vi skulle byta tåg i ramlösa. Men vi hann precis.

Framme i Bjuv så gick vi hem till mina föräldrar. Det var ett underbart väder dock lite varmt.

Visserligen visste mina föräldrar om att vi skulle komma, men inte hur tidigt. Så ett par minuter innan vi var framme så ringde vi och berättade att vi kom med "morgenbröd".

Till frukosten eller morgenmaden så var vi mina föräldrar, min syster och hennes pojkvän och förstås då vi. Det var första gången vi träffade pojkvännen. Kul!

Ett tag efter frukosten så bestämde jag mig för att det var dags att klippa mina föräldrars rosor.
Vad jag har lärt mig så ska rosor klippas regelbundet. Om inget annat för att dom ska blomma bättre.

Vi besökte även Bjuvs nya Netto. En trevlig och ganska stor butik. Och om inget annat så svaaaallll. Jag antar att man är ganska vuxen när man ska tjecka in dom nya livsmedelaffärerna. *skrattar*

Efter ett tag när vi var hemma igen så kom mer av min familj till mina föräldrars hus. Min storebror och hans son. Pojken skulle visa upp sin nya dator och vi passade förstås på att visa upp vår nya sötnos EEEń.

Senare kom även min svägerska.

Till kvällsmat så hade Gubben beställt grillat och det blev Spareribs. Första gången jag faktiskt tyckte att det var gott. Annars har jag alltid tyckt att det var för köttigt.

Efter maten var det en massa snack och sådant. Det vanliga när en familj träffas.

Kvällen inledes senare med smågodis och Lilla Huset på prärien avsnitt. Nu på sommaren är där verkligen inget på TVń. Men jag gillar lilla huset på prärien.

Vi gick och la oss ganska tidigt igår. Det hade varit en varm och jobbig dag igår så man var ganska trött.

Inga kommentarer: