torsdag 24 juli 2008

Onsdag till Torsdag +resturangbesök

Igår tränade vi som sagt, knäet gnällde bara lite. Skönt.

Efter träningen bestämde vi oss gör att gå och äta för att slippa laga mat och att det skulle bli alldeles försent.

Vi kom fram till att prova en tailändsk resturang som vi inte provat förr. Den ligger inte så långt ifrån Grand Hotel i Lund, precis bredvid en indisk resturang.

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter då jag är helt kass på namn. ;0)

Vilket fall som helst så var priserna rimliga och vi gick in.
Gubben kom då plötsligt på att han hade glömt att ta ut pengar. *skrattar* typiskt honom.

Så när vi hade bestält så skulle han springa iväg och hämta ut pengar runt hörnet. Men vad han blev överraskat när ett par gamla kompisar till oss satt på ett av de andra borden. Då fick han förstås snacka lite med dom innan han begav sig. Även jag fick ett par ord med dom. Ibland är världen väldigt liten. Men jag antar att det är det som gör den intressant.

I alla fall, tillbaka till maten. Gubben valde kyckling med sesamfrön. Det heter säkert något annat. Jag provade på den. Den var väldigt god. Men jag har smakat bättre.
Jag valde en gryta med kyckling, casheynötter och en massa grönsaker. Den var helt och hålet underbar. Gubben blev sugen på efterrätt så vi tog Fritterad glass.
Det var ingen höjdare för någon av oss. Så det kommer vi nog aldrig att beställa igen.
Men den här resturangen kommer vi absolut att besöka igen.

Idag har jag bara jobbat och sen tagit det lugnt.
Tvättat lite och så skulle jag städat lite, men har än inte gjort det. Men jag ska. ;0)

2 kommentarer:

Victoria sa...

Längesen vi åt på restaurang, vi ska väl testa en asiatisk här i närheten nån gång, kanske den här månaden.. :)

Ina sa...

jag rekomenderar det verkligen. Åt faktiskt tai igen i lördags, men på min favoritresturang. Gren Mango i Malmö på möllevången.. Lovar förresten att jag ska skriva. Har bara inte haft ork de senaste dagarna.. kraaam