fredag 4 juli 2008

Rusta och min städskrubb

Som jag nog innan har berättat så är jag lite smått förtjust i Rustas städavdelning. Och detta till trotts att jag egentligen inte tycker om för stärka färger så gör jag uppenbarligen det när det gäller städgrejer. Inte blir det sämre av att Rusta har väldigt låga priser på sina saker.

Själv har jag mycket av deras korgar, men även deras dammvipa http://www.rusta.se/dammvippa_microfiber_p95701048.html . Den är mycket tjusig och effektiv Och det bästa, man kan tvätta microfibret.




Jag har även köpt den här hos Rusta!
Den var jättebra till att ta tak och sådant, men precis efter jag tog fotot så gick skaftet av. Det är kanske därför jag inte kan hitta den på Rustas hemsida. Men kanske kan den användas till annat numera. Vi får se.

För att gå tillbaka till ett tidigare inslag här på min blogg så har även Rusta snygga disktrasor. Kanske inte så snygga som vissa av dom dyrare. Men dom duger.
http://www.rusta.se/diskduk_3_p_medaljong_p78601124.html Och så har dom en mycket vettigare pris.

Här till slut vill jag visa en helbild på min städskrubb, (jag får erkänna att jag städade den innan jag tog fotot, vissa personer i det här hushållet, inga namn nämda vet inte var h*n ska sätta diverse trasor och liknande. ;0) Kanske ska man göra etiketter)

Jag var aldrig nöjd med min städskrubb innan. Jag drog mig för att ta grejer där vilket gjorde att städgrejerna hamnade i hela lägenheten. Man visste inte vad man hade eller inte. Men efter en tävling hos Persilja i vintras var man skulle Pimpa ens sopskåp så blev jag inspirerad till att pimpa städskrubben istället. Och det ända jag egentligen gjorde var att hänga upp vaxduk och sätta in lite korgar. (ja i för sig ska vi inte glömma att dra ut allt, gå igenom det och endast sätta in dom saker som verkligen skulle vara där.) Svårare än så behöver det inte att vara för att få en effektiv städskrubb.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Ni har så fin ordning iaf, här är det ingen ordning, inte snygg och fin ordning iaf :)

Ina sa...

#Vickan, du skulle ha sett hur den såg ut innan. ;0) Men med lite korgar och snygg bakgrund så är det roligare att städa den...