torsdag 31 juli 2008

Fredag Lördag

Sitter ute på balkongen med min eee som idag, hade lite trubbel med att starta upp. Vet inte riktigt vad det berodde på. Vilket fall som helst så fick vi igång datorn men när den väl var igång upptäckte vi att comhem oxå hade trubbel. Gubben ringer comhem nu och ska kolla upp det.

Jag som så hade tänkt maila folk, jag har varit så antisocial hela helgen och absolut igår. Så idag tänkte jag vara bättre. Men tji fick jag.

I alla fall så sitter jag i alla fall här och tänkte blogga för de sista dagarna.
Tacka Gudarna för klipp och klistra.

I fredags så skulle vi iväg och titta på en arbetskamrat som skulle vara med i ett teaterstycke. Vi gjorde oss i ordning på jobbet. Satt och myste ett tag och tog sedan en taxi. Men kunde vi hitta det j_kla stället? Nope. =0) Vi letade ett tag och sedan gav vi upp. Tyvärr hade vår vän inte en mobiltelefon. Och han kommer nog aldrig att få en heller.

Till slut bestämde vi oss för att vandra genom folkets park istället, Vilken underbar stämning. Men självklart är det, det. Det var ju Möllevångsfestivalen. =0) I min mening en av de trevligaste festivalerna.

En av mina arbetskammerater övertalade oss till att följa med upp i pariserhjulet.

Jag var väl lite sådär om jag skulle med, jag är ju lite hm känslig för karuseller. Men jag kan berätta att väl uppe i den så var det underbart.

Man kan verkligen se hela Malmö därifrån.

Sedan gick vi till en av mina arbetskamraters pojkväns lägenhet och tillbringade ett par timmar
där. (detta är den reducerade historien. ;o) )

Jag var hemma mycket sent. Men jag hade haft en mycket trevlig dag

Lördagen gjorde vi ett nytt försök att hitta min väns teater och den här gången använde jag mig av hitta.se och eniro. Och den här gången tog jag med mig min gubbe. Han känner min vän/arbetskamrat oxå. Så det var bara kul att ha honom med.

Vi skulle ha träffat vissa av dom andra arbetskamerater innan stycket, men båda hade slagits av samma mystiska sjukdom så dom orkade inte träffas direkt på förmiddagen.

Istället tittade vi på zoocity i malmö lite. Köpte ett kamerastativ och sedan var det dags att gå till teatern. Vi hittade, men som vanligt var det längre än vi trodde men trots det kom vi bra i tid.

Vår vän blev överlycklig över att vi kom och så stilig han var i sin hatt och rock. =0) Vissa personer borde gå i hatt alltid.

Det var ett trevligt stycke Malmöhistoria. Tyvärr kan vi alldeles för lite lokalhistoria. Men jag låter någon annan recensera detta stycke.

Men jag tyckte om det och var allmänt imponerade av allas prestation.

Därefter åt vi gemensamt på Green Mango en av mina favoritresturanger. Det gör underbar god taimat och det vattnas i munnen bara jag tänker på den.

Inga kommentarer: